اجرا نشدن سیستم عامل بعد از به روز رسانی کرنل

سلام دوستان
من از فدورا ۲۹ قبلا استفاده میکردم تا اینکه ۱۰ روز پیش سیستم عامل کامل پاک کردم و فدورا ۳۱ را نصب کردم.

بعد از نصب کردن کرنل پیش‌فرض که برای من نصب شده ورژن kernel-5.3.7-301.fc31.x86_64 است که با این کرنل هیچ گونه مشکلی ندارم و سیستم عامل کاملا کار میکند.
اما بعد از به روز رسانی کرنل kernel-5.4.10-200.fc31.x86_64 برای من نصب شد که اصلا این کرنل اجرا نمی‌شود و هنگام اجرا صفحه سیاه است و هیچ کلیدی در لپ تاپ کار نمی‌کند.
مجدد اپدیت دوباره چند روز پیش کرنل kernel-5.4.12-200.fc31.x86_64 امد باز همین مشکل رو دارم اصلا نمیتونم وارد کرنل‌های جدید بشم و از روی اجبار دارم با همون کرنل دیفالت کار میکنم
میخواستم بدونم راه‌حل مشکل من چیست ؟

ممنون میشم از راهنمایی

سلام،
اولین سوال این که احیانا شما درایوری چیزی نصب کردید روی این سیستم؟ منظورم درایور خارج از مخازن فدورا مثلا درایور انحصاری nvidiaیی چیزی؟

دوم هم این که توی گراب برین روی یکی از این هسته جدیدها و e رو بزنید بعد برین خط linux و کلمه quiet رو حذف کنید ببینین بوت تا کجا میره. یا لاگشو بذارید.

1:1 (AMD GPU).

راه حل موقت این است غیرفعال کردن secure boot

این باگ به مشکل شما مربوط نیست ظاهرا. این باگ قبل از انتشار فدورا ۳۱ بوده و مشکل روی هسته ۵.۳.۰ بوده که توی ۵.۳.۲ حل شده.
من همین الان با secure boot دارم کار میکنم و هسته رو هم به روز میکنم و مشکلی هم ندارم.

همون‌طور که گفتم بهتره که لاگ بگیرید از سیستم تا معلوم بشه مشکل چیه.

البته اگه با غیرفعال کردن secure boot هم حل میشه بد نیست دقیق‌تر بررسی بشه. یا اصلا یه باگ گزارش بدید. ولی به هر حال باگ مورد اشاره حل شده و مشکل شما قطعا اون نیست.

This topic was automatically closed 28 days after the last reply. New replies are no longer allowed.